O Nas     Kalendarium     Działalność     Zajęcia     Przetwarzanie danych osobowych

Balet



STUDIO BALETOWE
prowadzący: Waldemar Wołk-Karaczewski


Zapisy na zajęcia w roku szkolnym 2018/2019 dla dzieci od lat 4.

Zapraszamy do udziału w spotkaniu organizacyjnym studia baletowego 24 września 2018, godz. 16:00, Sala baletowa (pok. 241, skrzydło E, II piętro, wejście od Dziedzińca Akademii Rycerskiej, ul. Chojnowska 2).

Podczas spotkania udzielane będą informacje dot. przebiegu zajęć oraz harmonogramu spotkań.
Zajęcia belatu prowadzi Pan Waldemar Wołk Karaczewski - wybitny tancerz oraz choreograf, solista baletowy, który gościł na najważniejszych i najbardziej prestiżowych scenach świata.
Zajęcia odbywają się w odpowiednio wyposażonej i przystosowanej do tego rodzaju zajęć sali tanecznej w odremontowanej części Akademii Rycerskiej.

Szczegółowe informacje i zapisy w Sekretariacie LCK pod nr tel. 76 72 33 700

---------------------------------
Zajęcia odbywają się:
  • poniedziałki, wtorki środy i czwartki o godz. 16:30

Zajęcia prowadzone w grupach max. 25. osobowych, przy akompaniamencie pianina, odpłatność za miesiąc wynosi 180 zł,

Opłaty za zajęcia należy dokonywać na początku miesiąca (przed rozpoczęciem pierwszych zajęć w m-cu), w kasie LCK, ul Chojnowska 2 , pn-pt w godz. 8.30-15.30 lub na konto Legnickiego Centrum Kultury.

Gwarancją najwyższego poziomu nauki jest Prowadzący - zajęcia prowadzi Pan Waldemar Wołk Karaczewski - wybitny tancerz oraz choreograf, solista baletowy, który gościł na najważniejszych i najbardziej prestiżowych scenach świata (nota biograficzna poniżej).
Zajęcia odbywają się w odpowiednio wyposażonej i przystosowanej do tego rodzaju zajęć nowej sali tanecznej w odremontowanej części Akademii Rycerskiej na II piętrze (wejście od ul. Bilsego).



Waldemar Wołk - Karaczewski

Choreograf, wybitny polski tancerz o międzynarodowej sławie. Po ukończeniu warszawskiej szkoły baletowej pod kierunkiem Raissy Kuzniecowej i dwuletnich występach z Zespołem Pieśni i Tańca "Mazowsze", w 1975 został solistą, a dwa lata później pierwszym solistą baletu stołecznego Teatru Wielkiego. Zadebiutował partią Poety w Sylfidach Fokina, wkrótce tańczył główne role w Giselle i Jeziorze Łabędzim, a także w baletach Fedra i Popołudnie Fauna Lifara. Jego warunki zewnętrzne, dobra szkoła i technika tańca oraz charyzma sceniczna spowodowały, że już wtedy uznawany był za tancerza wyjątkowego, o rzadko spotykanym typie danseur noble.

W sezonie 1979/80 został jednym z czołowych solistów sławnego Baletu XX wieku Maurice′a Béjarta, występując z nim w Brukseli, Wiedniu, Palermo, Monte Carlo, San Francisco, Paryżu, Mediolanie, Londynie i Madrycie.

W 1981 r. wyjechał do Berlina Zachodniego, gdzie tańczył jako solista i partner sławnej primabaleriny Evy Evdokimowej w Deutsche Oper. Lista berlińskich inscenizacji jest długa i imponująca. W. Wołk-Karaczewski wystąpił w Giselle Antony Tudora, Córce źle strzeżonej i Coppoli José Parésa, Jeziorze łabędzim Kennetha Macmillana, Dzadku do orzechów Rudolfa Nuriejewa, Kopciuszku Valerego Panova oraz w baletach Bournonville′a La Sylphide i Opowieść ludowa w realiach Petera Schaufussa, Sylfidach Folkina, Zielonym stole Joossa, Pannie Julii Birgit Cullberg. Był pierwszym polskim tancerzem, który wystąpił w partii tytułowej Apollona Musagéte George′a Balanchine′a, pojawił się również w jego baletach: La Valse, Cztery temperamenty, Symfonia C-dur i Agon. W dorobku solowym artysty znajdują się również współczesne balety Mac Millana (Concerto), Hansa Van Manena (Dafnis i Cloe, Adagio Hammerklavier, Trois Gnossiennes), Helmuta Baumanna (3 und 16) i Vencente′a Nebrady (Percussion for six men).

W 1983 r. został czołowym solistą baletu Bayerische Staatsoper w Monachium, gdzie spędził kolejne 6 sezonów. Występował przede wszystkim w wielkim repertuarze: Giselle, Jezioro łabędzie, Śpiąca Królewna Petera Wrighta, Romeo i Julia oraz Oniegin Johna Franco, Undine Toma Schilinga, inscenizacjach Balanchine′a, McMillana, Nueueiera, Cranki, Norberta Vesaka, Roya Barry, Ronalda Hynda i Terry Gilberta. Uczestniczył w występach bawarskiego zespołu w Bayreuth, Vicenzy, Ferrarze, Modenie i Tel Awiwie.

Podczas tych wszystkich lat występował również indywidualnie w Japonii, na Kubie, w ZSRR, w teatrach Karlsruhe, Kassel, Kilonii, Lubljany, Sewilli, Pitsburga, Radford. Współpracował z Wiener Festiwal Balet, wspierał swoimi występami przedstawienia baletu warszawskiego m.in. w Amsterdamie, Brukseli, Hadze, Lille, Luksemburgu, Nowym Jorku. Współpracował również z zespołem Atra Balet rzymskiej primabaleriny Diany Ferrary, z którym odbył wiele podróży po Włoszech, do Kairu, Aleksandrii, Istambułu, Aten, Bangkoku, Singapuru i Hongkongu. W 1990 r. artysta postanowił zakończył karierę solową i rozpocząć pracę choreografa. Pierwszą próbą stanowiło przygotowanie minitury tanecznej Maria z West Side Story Bernsteina na telewizyjny Koncert galowy RAI w San Remo. Następnie Dafnis do muzyki Ravela dla Teatru Wielkiego w Warszawie (1989) powtarzając go w Astra Balet (1990), Akt II Dziadka do orzechów Czajkowskiego (1990) oraz pełnospektaklowe Muzy Chopina z muzyką koncertów fortepianowych kompozytora dla baletu warszawskiego (1991) oraz Hrabia Monte Christo do muzyki Moniuszki dla Opery Poznańskiej.



 




 
                   


© Legnickie Centrum Kultury 2003-2018   tel. 76 723-37-00   e-mail: lck@lck.art.pl