logo Satyrykonu link do strony logo BIP link do strony
logo Letniej Akademii Filmowej link do strony Logo Legnicy Cantat
O Nas     Kalendarium     Działalność     Zajęcia     Przetwarzanie danych osobowych
baner


Lista wydarzeń

← Poprzednie | Następne →



logotyp Strefy Aktywności Gospodarczej w Legnicy, link.
logo LPWIK
logotyp KGHM
logotyp MPK Legnica
reklama Galerii Piastów
logotyp radio taxi Wicar
logotyp Footbal Academy
logotyp sieci hoteli Qubus
logo ZAIKS-u
 

Koncert - strefa de... #74

Kiedy: 19.04.2008   godz. 18:30
Bilety: bilety: 25 zł (przedsprzedaż); 35 zł (w dniu koncertu)
Miejsce: Dziedziniec Akademii Rycerskiej, ul. Chojnowska 2


Nosowska - UniSexBlues


„Ta płyta niesie przesłanie: ktoś, kto lubi muzykę, nie powinien się zawężać do jednego gatunku” - mówi Katarzyna Nosowska o swoim nowym albumie solowym. „Formuła ściśle elektroniczna jest dla mnie tematem zamkniętym. Tym razem nie wzbraniam się przed dobrym popem czy R&B, słychać też blues, rock, delikatne nawiązanie do reggae lub techno... To dowód na to, że kocham muzykę. Po prostu”.

„UniSexBlues” - tak brzmi tytuł płyty. I nie spodziewajcie się żadnych dalszych wyjaśnień. „Nie chcę tłumaczyć, co się za tym kryje” - zapowiada wokalistka. „Uważam wręcz, że słuchacz nie musi tego rozumieć! Ja do tytułów w ogóle nie przywiązuję wagi. Nienawidzę ich wymyślać - ten wymyślił Macuk”.

Marcin Macuk. Producent materiału, pomysłodawca piosenek i wykonawca większości partii instrumentalnych. Z jednej strony filar cenionej na scenie niezależnej grupy Pogodno. Z drugiej twórca piosenek dla wykonawców tak różnych jak Monika Brodka czy raper AbraDab...
Podobnie jak Nosowska, muzyk wywodzi się ze Szczecina. W roku 1992 zdarzyło mu się nawet grać na basie w pierwszej odsłonie Heya, macierzystej formacji wokalistki. „Był wtedy szesnastoletnim, prześlicznym młodzieńcem” - wspomina Katarzyna ze śmiechem. „Ale zagraliśmy razem tylko dwie próby i jeden koncert”.

Marcin pojawił się już na pierwszym solowym albumie Nosowskiej, „Puk Puk” (1996). Skomponował tam dwa utwory. Za resztę odpowiadał współzałożyciel Hey - Piotr Banach. Płyta zdecydowanie różniła się od dokonań zespołowych. Przyniosła muzykę elektroniczną, chłodną i niepokojącą. Publiczność - choć nie w 100% - zaakceptowała nowy wizerunek artystki. Album pokrył się złotem, a Nosowska otrzymała dwa Fryderyki - w kategorii Autor roku i Najlepsza płyta alternatywna.

W trakcie trasy koncertowej „Puk Puk” do wokalistki dołączył Paweł Krawczyk (dziś gitarzysta Hey) i Andrzej Smolik (wówczas współpracownik Roberta Gawlińskiego, później rozchwytywany producent). Ta ekipa weszła do studia, by zarejestrować drugą płytę Nosowskiej, „Milena” (1998). Promował ją duet z Kazikiem Staszewskim, zatytułowany „Zoil”, a także piosenka „Gdy rozum śpi”, napisana do filmu Władysława Pasikowskiego („Demony wojny wg Goi”). Kontynuacja elektronicznego kierunku spotkała się z uznaniem krytyków i fanów.

Trzecia solowa odsłona Nosowskiej objawiła się światu w roku 2000. Krążek nosił tytuł „Sushi”, Smolik był jego producentem i głównym kompozytorem piosenek. Podstawowy skład uzupełnił wtedy Przemek Momot (perkusja), a gościnnie pojawili się artyści tej miary co Robert Brylewski (legenda polskiego punk rocka), Mikołaj Trzaska (znakomity jazzman) czy Anthony Neale (muzyk brytyjskiej grupy Mainstream). „Sushi” przyniosło wokalistce dwa Fryderyki 2000: za Alternatywny album roku oraz w kategorii Najlepszy autor.

Potem nastał czas aktywności Heya (trzy premierowe studyjne płyty, ostatnia - „Echosystem” - ukazała się w 2005 roku + album „Koncertowy” + dvd z koncertem zarejestrowanym podczas Przystanku Woodstock ), pisanie tekstów dla innych wykonawców (Justyna Steczkowska, Maryla Rodowicz), występy gościnne na płytach (Yugoton, Michał Żebrowski, Ścianka, Silver Rocket) i koncertach (Dezerter, Pidżama Porno)... Z kolejnym albumem solowym nie było pośpiechu. „Te projekty mają to do siebie, że powstają w absolutnie spontanicznych okolicznościach. Bez jakiejkolwiek presji. Widocznie tyle czasu musiało upłynąć, bym zebrała środki mentalne” - mówi Nosowska.

Wstępne prace z Marcinem Macukiem (poleconym przez Piotra Banacha) ruszyły kilka lat temu. Ale wizja nowego materiału zaczęła się krystalizować dopiero w połowie ubiegłego roku. Finał: marzec i kwiecień 2007, we wrocławskim studiu Marcina Borsa. Poza nowym wizerunkiem muzycznym, zmieniły się też teksty. „Przy pierwszej płycie wyznaczyłam wyraźną granicę pomiędzy tym co dla Heya, a tym co dla mnie” - wspomina wokalistka. „Teksty na >Puk Puk< były ekstremalnie inne. Odważne, osobiste, maciczne... Później ta granica się trochę zatarła. Teraz wróciła: rzeczy solowe są poważniejsze, bardziej mroczne. I znów osobiste. W Heyu opowiadałam o tym, co widzę przez okno. Tu śpiewam o sprawach, które dotyczą mnie samej”.

Posłuchajmy „Metempsycho”. Ulubionego utworu artystki, wyznania traktującego o sprawach ostatecznych... Jakby dla kontrastu Kaśka śpiewa w nim głosem „dziecka kosmity” (nie przetworzonym elektronicznie!). W piosence słychać też drugi głos, Yumiko Ishijimę z grupy Papaya Paranoia. Poza japońską wokalistką wśród gości na „UnisexBlues” znalazł się m.in. Stanisław Sojka, który w utworze tytułowym „jak nikt gra nowoorleańskiego bluesa”.
Singlowa „Era Retuszera”, mimo skocznej, radosnej melodii, jest wyrazem niezgody na otaczający świat. „Staram się spędzać czas w domu, abstrahować od rzeczywistości i organizować ją sobie według własnego uznania” - mówi Katarzyna. „Ale nie jestem w stanie skutecznie odciąć się od tego, co na zewnątrz. Wykańcza mnie to, co tam widzę”.

Urzeka nastrojowa „Karatetyka” ( planowana jako 3 singiel )... „To o zdolności wybaczania. Kobieta jest organizmem ultradoskonałym. Potrafi się regenerować po ekstremalnie ciężkich doświadczeniach. Przetrwa wszystko”. Nosowska mówi poza tym o sobie słowami innych. Napędzana nowoczesnym beatem kompozycja „My Faith Is Larger Than The Hills”, to nic innego, jak interpretacja wiersza XIX-wiecznej poetki, Emily Dickinson. „Na tyle, ile wiem o jej życiu - mogłaby być moją bliską przyjaciółką” - wyjaśnia wokalistka. „Ona niemal zupełnie odcięła się od świata. Nie mam aż takiej odwagi, ale sercem jestem z nią”.

Koncertowy debiut nowego materiału miał miejsce w kwietniu 2007 roku, podczas uroczystości wręczenia Fryderyków. Publiczność mogła przedpremierowo posłuchać „Ery Retuszera”. Obok liderki na scenie pojawił się Marcin Macuk - gitara, Łukasz Moskal (Zakopower, Tworzywo Sztuczne) - perkusja, Staszu Starship (Łąki Łan, Tworzywo Sztuczne) - bas i Jarek Jóźwik (Łąki Łan) - pianino. Wszystko wskazuje na to, że tak właśnie będzie wyglądał skład koncertowy „UniSexBlues” zbierany na wyjątkowe okazje... „Nie będziemy szli w ilość, tylko w jakość” - zapowiada artystka. „Damy kilka, może kilkanaście koncertów, za to postaramy się o to, żeby były w szlachetnej oprawie”. Taką okazją był zapewne doskonale przyjęty przez publiczność, występ podczas Mysłowickiego „Off Festiwalu”. Koncert Nosowskiej zgromadził najliczniejszą publiczność.

Album UniSexBlues, od dnia swojej premiery zdobył ogromne uznanie krytyków, jak i publiczności. W niespełna miesiąc płyta okryła się złotem.

HURT


Zespół HURT powstaje na początku 1992 w rok po powrocie Maćka do kraju. Początkowo funkcjonował jako luźny projekt o charakterze towarzysko rozrywkowym.

Na tym etapie najważniejszym koncertem był dla zespołu udział w pierwszym "Przystanku Woodstock" 1995, zorganizowanym przez Jurka Owsiaka i WOŚP.

1997 na ekrany kin wchodzi film Radosława Piwowarskiego "Autoportret z Kochanką" na ścieżce dźwiękowej pojawia w całości jedna z piosenek zespołu pod tytułem "Serki dietetyczne".

W maju 1999 roku nakładem SP Records ukazała się pierwsza płyta Hurtu pod tytułem "Musisz to kupić" z gościnnym udziałem między innymi Mateusza Pospieszalskiego (Voo Voo)."Płytę promował singiel "Na skos"

Po ukazaniu się płyty "Musisz to kupić" skład zespołu został wzbogacony o perkusję (HURT grał do tej pory z automatem perkusyjnym) i gramofony (DJ Pudło "SKALPEL").

W październiku 2000 roku ukazuje się druga płyta zespołu pt. "Dokładny Czas" (SP records). Tym razem najczęściej w mediach pojawiała się piosenka "Stare numery" także poparta teledyskiem.

Na płycie HURT przygotował własną wersję piosenki "Song 2" zespołu BLUR z tekstem Maćka Kurowickiego. W 2003 roku ukazała się reedycja dwóch pierwszych kaset zespołu na cd pt. "Babilon. Serki Dietetyczne" (nakładem: Rockers Publishing).

Jesienią 2003 zespół zawiesił działalność. Już po kilku miesiącach grupa w nowym składzie podejmuje ponownie działalność.

W 2004 roku podczas dwóch dwutygodniowych sesji we wrocławskim studiu nagraniowym. "Fonoplastikon" powstaje nowy studyjny materiał zespołu. W sesjach nagraniowych biorą udział gościnny zaprzyjaźnieni z zespołem muzycy: Wojtek Karel, Andrzej "Gienia" Markowski i Patrycja Hefczyńska (Oszibarack, Husky). Realizacją nagrań zajął się Marcin Bors (odpowiedzialny między innymi za ostatnią płytę Kasi Nosowskiej).

W grudniu 2004 na zaproszenie zespołu Pidżama Porno Maciek Kurowicki bierze udział w 3 urodzinowych koncertach tego zespołu (pozostali goście to: Muniek Staszczyk, Kazik Staszewski, Jarek Janiszewski).

W styczniu 2005 powstaje teledysk do piosenki "Mary Czary" zapowiadający nową płytę HURT "Czat" (Luna Music) premiera odbyła się 16 kwietnia 2005.

Płyta promowana była kilkoma singlami jeden z nich "Załoga G" okazał się być ogólnopolskim przebojem, już po 3 tygodniach obecności na "Liście Trójki" piosenka znalazła na pierwszym miejscu.

Teledysk do "Załogi" otrzymał specjalna nagrodą podczas festiwalu Yach Film w Gdyni w 2007.

Promując płytę "Czat" zespół zagrał 130 koncerty na terenie całego kraju.

Był obecny na wielkich plenerowych koncertach (OFF Festiwal, Jarocin 2006, Hunterfest) i w małych klubach. Odbył też wspólnie z zespołem Happysad spektakularną 24 koncertową trasę koncertową (Trasa2006).

W 2007 roku Zespół był nominowany do nagród MTV music awards w kategorii nowa energia europejska"

HURT Nowa płyta "NOWY POCZĽTEK"
Producentem najnowszej płyty Hurt "nowy początek" jest Agim Dzeljilji stojący od strony producenckiej za płytami zespołów NOT i Nina Stiller oraz swojej macierzystej formacji Oszibarack.

Album nagrywany była w studiu SIR BRICK GECON we Wrocławiu .

Gościnnie na płycie pojawili się:

Tomek Dogiel - bas (Oszibarack)

Sławomir Leniart "Dżabi" - gitara (Agresiwa 69)

Marcin Bors - bas

Dawid Harlender - konga

 

Dodaj swój komentarz:

Pseudonim: 

Komentarz: 


Stolica Polski?:
(antyspam) 


   

Newsletter


Wpisz swój adres e-mail jeśli chcesz otrzymywać informacje o koncertach, imprezach, zaproszeniach...


Przetargi

Rozstrzygnięcie przetargu na fizyczną ochronę mienia i obiektu zwanego Akademią Rycerską w Legnicy.
Przetarg na fizyczną ochronę mienia i obiektu zwanego Akademią Rycerską w Legnicy.
Ogłoszenie o rozstrzygnięciu przetargu
Przetarg na dostawę sprzętu elektronicznego i oświetleniowego dla Legnickiego Centrum Kultury.

[czytaj więcej...]



reklama Galerii Piastów
logotyp sieci hoteli Qubus
logo LPWIK
logotyp radio taxi Wicar
logotyp KGHM
logotyp MPK Legnica
logo ZAIKS-u
logotyp Footbal Academy
logotyp Strefy Aktywności Gospodarczej w Legnicy, link.





 
                   


© Legnickie Centrum Kultury 2003-2020   tel. 76 723-37-00   e-mail: lck@lck.art.pl